mandag den 2. september 2013

Tærte med marengs og lakrids

 
Jeg lavede lidt hjemmebag og tog med forleden da jeg desværre skulle hjem til begravelse. Min søde nabo og veninde Lotte havde tidligere givet mig 1kg rabarber, så jeg vidste at noget af det skulle bruges til denne tærte. Opskriften har jeg fundet her: http://lonekjaer.dk/2011/07/marengstaerte-med-rabarber-og-lakrids-til-dem-som-toer/
 
Jeg turde godt tilføje lakrids, men næste gang vil jeg prøve at tilføje en anelse mere end ½ tsk. fuld - hvis ikke man vidste der var lakrids i marengsen, tror jeg ikke nødvendigvis man kunne smage det.
 








 
En dejlig sammenhæng mellem det syrlige og det søde - og så er den nem at gå til. Måske du også har rabarber fra sommeren liggende i fryseren, så endelig byd  venner over for at smage denne skønne eftermiddagskage:)
 
Rigtig god aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar