mandag den 24. februar 2014

Mit bud på en sammensat ekstravagant tøse brunch

I weekenden holdt jeg fødselsdagshygge for nogle veninder, svigerinder og kusiner (i min barsel sker der ikke en ski'). Jeg havde lyst til at forkæle dem med god mad. Jeg brugte god tid på at beslutte og sammensætte den helt rigtige menu - og ellers brugte jeg bare dagene op til, på at glæde mig til kaffeslabberas og hygge. Min mor var så sød at hjælpe med lidt af maden og hjælpe i køkkenet og med børnepasning på dagen.
Yoghurt med nøddekrokant og bagte æblebåde

Kartoffelrösti med parmaskinke og pesto

Lime og chili marieneret laksecarpaccio

Hjemmebagt baguette og croissanter (på dåse!) 

Hjemmelavet hønsesalat

Lidt forskelligt ost

Drikkevarer som Lambrusco (til velkomstdrink) forskellige øl f.eks. øl med jordbærsmag, juice, sodavand, Søbogaard, kaffe, Te
 .
Desserten blev "byg-selv" lagkager med masser af frugt. Desserten var dejlig nem at forberede da alle bunde kan bages i forvejen. Jeg skulle piske lidt fløde og ellers bare stille an - det kan varmt anbefales til børnefødselsdage også. Mange synes det er hyggeligt selv at pynte og bestemme indhold:)

Diverse krymmel, hakket chokolade, frysetørret bær, pynt osv.


Lagkagebunde af marengs med mandler, lyse bunde, chokoladebunde, hindbærmousse og nougatmousse

Min kusines bud på en lækker "byg-selv" lagkage:)

Og min egen...ja den kunne jeg ikke vente med at sætte tænderne i, så billedet blev knapt så delicious - men det smagte forrygende!

Vil takke alle for en fantastisk og hyggelig dag  - kunne ikke ønske mig mere:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar