søndag den 24. marts 2013

sygdom, genbrugsguld og nyt til karlekammerskabet, og det evige spørgsmål, spiser vi nok grønt??


 
Fredag var dagen hvor jeg skulle til Kbh med min svigerinde. En shoppingferie der var været planlagt de sidste mange måneder, da noget af hendes familie fra Tyskland skulle se kbh og vi alle bare skulle hygge. Der var bestilt flybilletter og hotelværelse. Alle mine fødselsdagspenge var sparet op til turen og jeg glædede mig til 4 dage uden søn og kæreste (det lyder lidt hårdt - men det er jo slut med alenetid, så når man har det - NYDER man det, jeg gør!)
 
Natten til fredag sover jeg dårligt, har det bare skidt i maven, lidt ondt i hovedet - og Søren siger om morgenen at jeg nok er spændt. Det holder jeg ham oppe på hele dagen. I skolen hænger jeg en smule og da jeg kommer hjem, får sovet en time i håb om at få det bedre, og skal i gang med at pakke det sidste, føles alt uoverskueligt. Jeg vandrede frem og tilbage i stuen fordi jeg havde det så skidt, måtte konstant hen at ligge mig og begyndte at fryse. Efter opringninger til kæresten (som var i kbh og skulle hjem samme aften) og opringninger til min mor (ved ikke hvad jeg havde regnet med de skulle sige - der er kun en til at vudere om jeg er syg, og det er mig selv), fik jeg snakket med min svigerinde i telefonen og fik sagt hvor skidt jeg havde det. Jeg ville SÅ gerne med. Først blev beslutningen at jeg ville tage afsted (det her var 1½ time før vi skulle mødes i lufthavnen). Men efter jeg havde lagt på blev jeg bare endnu dårligere og endte med at kaste op. ØV - jeg kunne ikke tage afsted:(:( - Stakkels svigerinde også, hun har flyskræk og måtte undvære at klemme min hånd. Sneen væltede ned fra himlen, hendes panik blev værre jo længere hun måtte vente på at flyet skulle afsted (forsinket på grund af vejret) - og jeg gik bare i seng, græd over skyldfølelsen og skuffelsen, og klaprede tænder af kulde fordi feberen meldte sin ankomst.
 
Kufferten var pakket og klar:(
 
Dårlig start på weekenden - og her sidder jeg søndag, stadig syg - dog i tvivl om det er influenza eller roskildesyge jeg har. Lørdag var Søren og Viktor til fødselsdag, så jeg lå hjemme under dynen. Om eftermiddagen trængte jeg dog til luft så jeg gik efter et blad - på trods af dårlig mave, og jeg nær havde kastet op i netto, var det turen værd - se her hvorfor
 


 
Et lille indlæg og en ærlig erkendelse jeg skrev til Magasinet mad - hvor jeg blev spurgt om vi spiser nok grønt. I må lure lidt her - ellers kan jeg varmt anbefale magasinet Mad! - hvor jeg før har anmeldt nogle forskellige retter. Der er masser af god inspiration til nemt hverdagsmad eller lidt mere udfordrende gæstemad:)
 
Denne uge fik vi en lækker ret med grønsager - bagte kartofler som jeg udhulede, indmaden blandede jeg med hytteost, salt, peber og squash, spinat og parmaskinke svitset på panden i lidt olie og kom det tilbage i kartoflerne, som desuden blev toppet med lidt frisk revet mozerella og tilbage i oven ca 10min. Det var nemt og lækkert - selv sønnike guffede i sig:)
 
Alle pengene som var opsparet til Kbh må jeg gemme til en anden god gang. Jeg har dog alligevel fået købet lidt "nyt" genbrugsguld til sønnike de sidste par uger - og så har den kære farmor (nok også farfar:) forkælet Viktor. Se med her:
 
Der er blevet købt en forårsjakke - den minder lidt om Viktors vinterjakke fra Mini a ture, dog lukkes denne ikke bag på med lynlås. Men det er den samme kendetegnede spidse hue, og stjernerefleks, i en blå pastel farve af mærket Mini a ture (Søren kalder også denne farve lilla, men det er den ikke!:)
 
 
Uh det er det bedste køb jeg har gjort mig til Viktor, nogen sinde vil jeg våge at påstå. Har længe været forelsket i Mads Nørgaard strikken som også kan fåes i voksen til mænd eller kvinder. Gik hele vinteren og forestille mig at Viktor og Søren skulle have en hver - men det ville jeg aldrig få råd til! Mads Nørgaard strikken til børn koster 600kr...puh. Har kigget længe på Trendsales efter en brugt (kravet er dog, det ikke er slidt) og jeg var så heldig at lave en hurtig handel hvor jeg prompte betalte 200kr. Der er rift om disse på TS. Efter Sørens lange forklaring om at "det da er fuldstændigt vanvititgt dyrt at give for en trøje til et barn, og at mine trøjer ikke engang koster 200kr" - og mine argumenter for køb af trøjen om at "jeg har sparet så og så meget, har været forelsket SÅ længe og det er af egne penge" kom det jeg håbede ud af hans mund - "Men jeg må så også indrømme det er det sejeste han har i hans tøj skab!" - godt jeg er enig;)
  Trøjen er lige stort nok i str. 2 men kan passende bruges til kølige sommeraftener, eller til efteråret.
 
Som nævnt i et tidligere indlæg er Viktor heldig med at have en mormor som kan sy til ham og en farmor der er god til at shoppe lidt i ny og næ.
 
 
Viktor har fået disse seje forårssko - han er så stolt fordi han selv var med farmor og farfar nede at prøve og købe dem. Hver gang han ser dem siger han "Farfar" og trasker gerne rundt i dem indendøre. Vi glæder os til foråret så de kan komme ordentligt i brug:)
 
 
I dag fik Viktor så pludselig nye seje bukser af mærket Hummel fra sin oldemor - som han fejrede fødselsdag hos igår.. De er bløde og behagelige - og bliver et stort hit. Vi takker mange gange søde oldemor<3
 
 
Viktor sover, Søren er ude at prøve ny bil - og jeg sidder her, stadig syg - men solen skinner så skønt. Håber snart at være frisk igen, for nu er det snart påske:)
 
Ha' en dejlig dejlig søndag!
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej Ane. Har du overvejet at lave et register over dine opskrifter? Jeg savner det meget! Synes også det kunne være sjovt for dig med en tæller, så du kan se hvor mange der læser med på din blog. Knus mor.

    SvarSlet
  2. Ja det har jeg, men jeg er ikke så skarp på området så jeg skal have hjælp til opstillingen. Jeg har faktisk en statistik når jeg logger ind, der registrerer hvor mange der læser:)

    SvarSlet