søndag den 23. juni 2013

Ferskenkompot, udsalgskup og et godt fif fra "fatter"

 
Jeg har haft den skønneste uge som bl.a. indeholdt en omsorgsdag med min søn i fredags. Vi havde en rigtig dejlig hjemmehygge dag indendørs, mens regnen silede ned udenfor. Inden middag var vi inde at putte under dynen 3 gange med historier, sange og film. Alt gik i Viktors tempo og han nød at have mors fulde opmærksomhed:)
 
"hihi pålægschokolade, jamen mor!"
 
Jeg fik også lavet ferskenkompot (noget jeg længe ville lave - og lige nu kan man købe de dejligste søde ferskener) Jeg havde fundet opskriften her: http://www.valdemarsro.dk/ferskenkompot-et-glimrende-alternativ-til-ferskenmarmelade/ 
 


 
Viktor og jeg har nydt det ovenpå græsk yoghurt til morgenmad her i ugen - mums!:)
 
I weekenden blev det til lidt udsalgsshopping - Viktor og jeg tog en tur i Aalborg storcenter og da udsalget netop er startet, kunne vi jo ikke gå tomhændet hjem!
 
Den sejeste sommer-tanktop fra H&M til (hold nu fast) 20kr!

Selvom man kun snart er 2 år, må man da godt være lidt fræk og street i udklædningen:)

Et smart håndklæde fra Hummel med hætte, som Viktor nemt kan hoppe i når han har været i badebassin, leger ved stranden osv. (ja vi håber på rigtig godt dansk sommervejr). 50% - sat ned fra 200kr til 100kr.
 
Efter nogle gaveindkøb vendte vi snuden hjem - ellers ville dankortet blive slidt. Der var rigtig mange gode tilbud - men juli byder på 2 års fødselsdag og så skal der være penge til at blive forkælet lidt ekstra:)
 
I dag har vi alle været på besøg hos mine forældre - dejlig frokost efterfulgt af kaffe og rabarbercrumble. Viktor fik hygget med "marmar og mafia" - vi grinte altså lidt da det "mafia" kom ud af hans mund:) Min far kom med et lille fif til vores basilikum derhjemme.
 
Vores basilikum er ved at være lidt "træls" (sagt på godt nordjysk)

I stedet for at købe en ny - kan man putte en stilk ned i et glas med vand - efterhånden vil den slå rødder og man kan da plante den, så man får en helt ny basilikum....jo deeeet da smart:)
 
Ha' en god søndag aften:)
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar