onsdag den 3. juli 2013

Yay det lykkedes at finde kagerester i fryseren = romkugler og træstammer

 
Jeg har været ramt af sygdom de sidste dage, men nu er jeg så småt ovenpå igen. Det eneste der virker mod ondt i halsen er is (ej det var da ærgeligt...eller:)
 
 
Det er længe siden jeg har lavet kage til Sørens kollegaer og nu skulle det være - jeg var nemlig så heldig at finde kagerester i fryseren og netop som jeg skulle til at smide dem ud (vi når aldrig til bunds så vi kan få afrimet den fryser!) kom jeg i tanke om at de kagerester selvfølgelig skulle gå til hjemmelavet romkugler og træstammer. Hvilken fremragende idé hvis jeg selv skal sige det:D Søren er i Bruxelles og Viktor sover - så denne onsdag aften er gået med at hygge i køkkenet.
 
I fryseren havde jeg kanelkage, bananchokolademuffins og ren chokolademuffins ca 1kg i alt (havde jeg ikke haft en ren chokolade/kakaokage havde jeg nok tilsat kakao til kagedejen)

Jeg maste kage med fingrene og tilføjede ca. 3-4 spsk hindbærmarmelade


Maste det hele sammen og tilsatte romessens ca. små 4 spsk (smag selv til)
 
Dejen fik lov at hvilke 30min i køleskabet og efterfølgende brugte jeg noget til træstammer og noget til romkugler

Romkugler pyntes


Træstammerne blev dyppet i chokolade

 
Uhmm de er altså mindst ligeså gode som bagerens! Sørens kollegaer kan godt glæde sig:)
 
Rigtig god aften:)

1 kommentar:

  1. Hvor lækkert!

    Huge hugs www.gittemary.com
    www.youtube.com/Gittemary
    www.facebook.com/ThePictureOfMary

    SvarSlet