tirsdag den 13. november 2012

En dum og en god klassiker


Sikke noget møg! Jeg har været en rigtig fuldemor klumpedumpe i weekenden i anledningen af en bytur. Vi fejrede min veninde Jennifers fødselsdag - det var super sjovt og jeg må erkende at jeg blev en smule beruset, hvilket resulterede i at jeg mistede min mobiltelefon - en dum dum klassiker! Om jeg har glemt den på et bord, den er tabt eller blevet stjålet aner jeg virkelig ikke - og nu er den store eftersøgning sat i gang. Øv hvor er jeg dum - det var min mors-dags gave fra Viktor...og mange af mine billeder af knægten er nu mistet...åhh jeg er ked!
 
Derfor er det nu også sværere at blogge - i og med det store kamera skal findes frem og  det er ikke lige ved hånden som et mobil kamera. Men bare rolig, jeg bliver hængende her endnu;)
 
Viktor er blevet totalt opslugt af vores ipad. Han har været syg hele weekenden og er nu ramt af børnesår, så det eneste der har virket er Rasmus Klump App'en på vores Ipad. Der bliver spillet vendespil, hørt historier og set film. Jeg har virkleig mærket min dreng har været syg, for forleden sad han en halv time i sin stol foran fjernsynet og så Ramasjang, mens jeg lavede aftensmad. Det er aldrig sket før. Det lille pus.
 
Viktor elsker når far kommer fra arbejde og de sammen slapper af med ipad'en.

Snart skal der laves regler for hvor ofte og hvor længe man spiller. Det er skræmmende. Drengen er kun 16 måneder!
 
Det der med klassiske danske retter, er egentlig ikke noget modernemadmor har lavet så meget herhjemme. I dag blev der lavet om på dette, så vi fik forloren hare - uhm jeg havde helt glemt hvor god sovsen er med det ribsgelé. Tror helt sikkert den ret lidt oftere skal på madplanen:)
 
Vi fik rodfrugtrester som tilbehør fra igår og det fungerede rigtig godt med den lidt søde sovs

Sovs lavet på madlavningsfløde, sky fra haren, salt, peber og ribsgelé.
 
Her til slut er der lige et par billeder af min lille lækkerbidsken, inden han blev syg. Nu er han ramt af børnesår og hans stakkels kinder er ramt af eksem på grund af feberen fra weekenden. Heldigvis er forkølelsen på vej væk, og et par dage nu her hos farmor og farfar skal nok hjælpe:)
 

Ens værelse kan godt føles uendeligt stort for en betteski:)
 
Ha' en god tirsdag aften - herhjemme står den på café latte og "De unge mødre"..juhuu:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar