fredag den 17. august 2012

Sommerskøn uge med dejlig selskab


Barslen lakker mod enden. Jeg tror ikke helt jeg har forstået det endnu - det er som om jeg bare skubber alle bekymringer om eksamen, ny klasse, hektisk hverdag osv. "Den tager vi senere" - men nu er det altså snart senere - ONSDAG er første skoledag efter et års barsel. Piiv!

Derfor skulle denne uge også nydes ekstra meget - og det betød samvær med gode veninder! Onsdag var Nabo-Lotte og hendes skønne Matti inviteret på kaffe her i haven. Jeg tænkte jeg skulle lave lidt lækkert eftermiddagssnacks med frisk frugt, varm og kold drikkelse og så disse pandekagehapser fra kogebogen "Køkken og Kaos - en familie madbog" af Felix og Marie Schmidt.


Pandekagerne er rullet med en creme af creme fraice, flormelis, ½ vaniliestang og revet appelsinskal (jeg brugte citron)

Det var en succes og helt sikkert noget jeg vil lave evt. til en brunch næste gang.

Torsdag aften var min aften ude med "piwerne" fra gym. Vi er tre tøser som altid har haft noget særligt sammen. Desværre har vi alle en travlt hverdag og det er ikke altid nemt at kunne mødes. Men når vi gør, hygger vi som i gamle dage, snakker, sladrer og griner.Vi tog lige lidt billeder (Undskylder for den elendige kvalitet - skærmen var vist lidt fedtet og jeg var høj på kaffe og dejlig selskab!:)





Fra venstre Marlene (Malle), Julie og jeg 

I dag fredag har jeg slappet af hjemme. Faktisk har jeg fået en god morfar, for natten med Viktor var træls. Viktor blev ramt af feber efter at være blevet vaccineret torsdag formiddag. I morges var han igen frisk som en havørn, så efter dagpleje skulle han klippes. SUK, de søde krøller måtte af - eller delvis - for frisøren kunne sagtens forstå at det med tiden gerne må have lidt længde. Viktor har de dejligste krøller i nakken fra sin far. Men shocking news var at det kostede 150kr! Jeg er simpelthen lamslået, hvordan kan man tage 150kr for så lidt hår som blev klippet og så tog det 15min. Det er samme pris hvad Søren giver for en reel klipning "Bye bye La Femme" i Støvring, vi ses IKKE igen.

Her ses resultatet - en lille dreng som pludselig ser ældre ud:)


                                                             





Her lakker aftenen mod enden - Viktor sover sødt, Søren er ude at føjte med gode venner (deriblandt håndbajere) og hvad er så mere oplagt end forkælelse og selvmedlidenhed. En ordentlig tallerkenfuld is og en god kop kaffe.


Ha' den dejligste weekend<3





                                           








2 kommentarer:

  1. Nøøjjj.... hvor ser Viktor pludselig "ældre" ud. Det klær ham! De der hapser ku` jeg godt få lyst til at lave, de er fristende.

    SvarSlet
  2. Ja meget fristende. Nu er de brugt med den fedeste creme fraice men jeg overvejede at bruge 9% eller 18% så man kunne spise et par ekstra hapsere uden dårlig samvittighed;)

    SvarSlet