mandag den 27. januar 2014

Sunde hits som friteret torskerognsdunser og lækker blomkålssalat

Sådan en dag som i dag, hvor det lader til Valdemar og jeg sner inde grundet endnu en snestorm, har jeg virkelig lyst til at forkæle mig selv med en kop varm chokolade med flødeskum (obs, ikke varm kakao - der er en verden til forskel) Det er som om at standarden når man er på kur, og føler det går godt, er at man skal udmelde "Jeg har slet ikke lyst til søde sager mere" WHAT? Den udmelding kommer ikke fra mig i hvert fald:D Det går godt - jeg har smidt 6 kg på 3 uger, og det har ikke været så slem en kur, men jeg savner altså lidt sødt engang i mellem. Søren har tabt sig omkring 9kg så kuren er virkelig effektiv og nu er der kun 1 uge tilbage før vi "står på egne ben" med at leve inden for principperne, men også nyde lidt godt i weekenderne.
 
Jeg har lyst til at dele lidt billeder af nogle af de sunde retter vi har fået den sidste tid - spørg gerne efter opskrift hvis i finder noget af det interessant:)
 
 
Vi har spist meget suppe i sidste uge - det står der egentlig ikke noget om i bogen "Verdens bedste kur" men suppe er bare altid effektivt hvis man vil spare på kalorierne og så smager det jo skønt. Her en gulerodssuppe med lidt cayennepeber, toppet med ristet kalkunbacon, ristede mandler og revet citronskal.


 
En af mine favoritter er denne blomkålsalat med rå blomkål. Jeg vil vove at påstå at alle kan lide den for den smager slet ikke af blomkål:)  Jeg finhakker blomkålen i en minihakker, og det samme gør jeg med ristede mandler, det blander jeg sammen og vender med olivenolie, saft og skal af citron, 1 hakket skalotteløg, friskkværnet peber og topper med parmesanflager og frisk spinat blade. Uhmm!

 
Her er blomkålssalaten som tilbehør til en fuldkornswrap med kylling, spidskål, bønner, saft af lime, lidt akaciehonning og cashewnødder. (Det hele lynsteges på panden)
 
 
Her er det små  friteret torskerognsdunser (torskerogn fra dåse blandes med æg, citronsaft og fuldkornsmel og  vendt i lidt ekstra fuldkornsmel, herefter steges de i olie på panden (Viktor elskede dem), sammen med en rå broccolisalat i sund udgave med dressing af soya og lidt honning, og skyr til.
 
Søren havde fødselsdag i torsdag og så skulle vi have lidt godt til morgenmad - det blev dog ikke som vi plejer med rundstykker og en morgenbasse:)
 

Scrambled eggs og bacon (jaaa det må man spise selvom man er på kur!)

Viktor elsker bacon ligeså meget som sin far:)
 
De sunde bananpandekager med havregryn som jeg efterhånden har blogget om en del gange, og her til granatæblekerner, skyr og lidt akaciehonning.

 
Nu er det bare at holde ud den sidste uge og så skal der altså hygges med kage den kommende weekend!:D
 
God snestormsdag til jer<3
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar