søndag den 3. februar 2013

En uge med god mad og hygge

 
Uhmm en rigtig hygge-uge har vi haft. Især weekenden her sluttede af med hygge indendøre, pingo, løvernes konge og Timmy på ipad, putte under Viktors dyne, bagning af pølsehorn og besøg hos god veninde til nybagte boller og kanelsnegle.
 
Fredag startede min første dag i praktik, så dagene forinden formåede jeg virkelig at nyde - for nu bliver vi en familie med ræs på hverdagen ligesom mange andre. Det er slut med tilbudsjagt om formiddagen, middagslure og værst er det slut med hente min lille Viktor tidligt...øv:( Men jeg er klar til et halvt år med faglige udfordringer og jeg glæder mig til at møde i morgen. Det er en dejlig følelse.
 
Jeg har i løbet af ugen virkelig nydt at kunne spise en sund morgenmad og have tid til at spise den. I morgen står den sikkert på kedelig havregryn.

Yoghurt natural med appelsin, goja-bær og fuldkorns-flakes

Hindbær-skyr med diverse bær, appelsin og hasselnødder + gulerodsbrud med ost
 
Torsdag var jeg på besøg hos min søde veninde Line, der bød på lækker let aftensmad i hende og kærestens nye lejlighed.
 
Brødrene Prices/Lines frittata med chorizo, peberfrugt osv. Hertil brød, oliventapenade, bagte tomater og oliven. - MUMS!
 
Herhjemme fik vi i løbet af ugen brugt flere ting fra fryseren (vi forsøger at nå til bunds for at kunne få den afrimet!) Jeg havde nogle madpandekager i fryseren og kylling - så jeg stegte kyllingen, champignon og løg og hvidløg, tilføjede frosen spinat og madlavningsfløde. Dette fik lov at koge nogle minutter inden jeg fyldte det i pandekagerne og  de blev gratineret i ovnen. Hertil fik vi en lækker salat:)
 
 
 
Fredag blev til en god steak og rødvin til. Efter en flaske om aftenen var jeg draget i drømmeland - jeg var helt kvæstet oven på alle oplevelserne fra 1 praktik dag:)
 
Lørdag aften fejrede vi min mors fødselsdag - tjek lige desserten (chokolademousse kage/chokolade dråbe med frisk hindbær sorbet - fantastisk dessert!)
 
Nå og så var det det med hyggen vi kom fra:)
 
Lørdag startede Viktor og jeg med en lang gåtur og ned at fodre ænder og svaner. Vejret var så smukt den dag.
 
 
Vi fik også brugt masser af tid sammen med at nusse, putte og se film:)

 
Hverdagen melder sig så småt igen - for at have en nem madpakke klar nogle af dagene og for at få et nemt aftensmåltid i løbet af ugen, har jeg bagt pølsehorn med gods i! Opskriften findes her:
 
Jeg lavede dobbelt portion og bruge grahamsmel og fuldkornshvedemel i stedet for grahamsspeltmel. Normalt når jeg bager pølsehorn er der ikke så meget brød - men jeg synes disse er super gode og mætter meget.
 
 
Rigtig god søndag aften:)
 
 
 

 

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar