mandag den 28. januar 2013

Fødselsdags-lækkerier

 
Denne weekend har Søren og jeg holdt fødselsdag. Vi valgte at invitere hele molovitten til kaffe og kage. Ikke bare kaffe og kage - der skulle være så meget kage, at de kilo fra januar man indtil nu havde smidt, hurtigt blev dækket ind igen:)


Vi startede med lækre luftige gulerodsbrud (en opskrift af Claus Meyer - men Amo's opskrift på gulerodsbrud minder meget om denne). Dejen skulle hakkes i små-stykker og hæves over 2 omgange - i kan finde opskriften her
 

Dernæst blev der serveret fastelavnsboller med creme (billede mangler)
 
Chokoladekage med blåbærcreme
 

Mors skønne kringle

Karamel-snitter

Bownty Bars
 
Lidt frugt blev det også til
 
Frugtspyd
 
Alle så ud til at hygge sig gevaldigt - også på trods af et stort og pinligt håndbold-nederlag!
 
Her ses nogle af de yngste fødselsdagsgæster:)
 
 
 
Slutteligt vil jeg lige vise billeder af nogle værtinde-lækkerier min kære mor kom med:)
 
Ristede og saltede mandler
 
Det populære Stenalder brød

Uhm jeg var helt tosset med rugbrødet - og jeg skal helt sikkert have fundet en opskrift på det. Jeg elsker de mange kerner og nødder - tænder og mave får virkelig noget at arbejde med. Søren var knapt så begejstret for brødet som mig - men det betyder bare der er mere af det til mig!
 
I dag er min morgen startet med hindbær-skyr med frugt og nødder, samt et gulerodsbrud og kaffe. Nu skal der skrives praktik-dokument.
 
Ha' en god dag:)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar