fredag den 7. september 2012

Uundværlig naboskab

Det har været en af de dage, jeg i starten mest af alt bare havde lyst til at gemme mig under dynen. Natten var forfærdelig....virkelig forfærdelig. Som jeg har nævnt i et tidligere indlæg, sover Viktor rigtig dårligt for tiden. Han vågner konstant, vrider sig og skriger  som er det mareridts. I nat var bare endnu værre. Allerede midt på aftenen græd han en del og ville ikke falde til ro og ved midnat gik det helt galt. Han græd og græd, ville hverken ligge tæt eller ligge alene. Jeg sad tæt med ham i mørket og trøstede uden at kunne nå ind til ham. Tilsidst fik Søren æren, -vi var alle helt færdige af træthed. Søren gik med ham i ærmene, tændte lyset og pakkede ham tæt ind i dynen - og endelig faldt han lidt til ro og kunne lægges ind i egen seng. Der gik dog ikke mere end et par timer og så græd han igen. Natten gik med skiftevis at trøste, tage ham ind i vores seng eller lægge ham tilbage i hans egen.  Jeg tog det meste af "læsset" i og med jeg i dag "bare" skulle skrive hjemme. Men da vækkeuret (Viktor) vækkede mig 6.20 - kunne jeg næsten ikke få øjenene op.
 
Efter Viktor var afleveret i dagpleje, gik jeg i zombie-agtig tilstand direkte hjem og hentede min dyne ind på sofaen - hvorefter jeg snorksov en 1-1½ time. Først derefter startede dagen med studiearbejde. Søren har haft tralvt hele ugen, og skulle i dag og aften til gensynsfest med gamle skolekammerater og i morgen til indflytterfest - så jeg har bare rigtig ondt af mig selv over bare at skulle sumpe hjemme hele weekenden. (Det hjalp han kom hjem med Ben&Jerry til mig:)
 
Heldigvis viste det sig at blive en hel fantastisk dag efter jeg stødte ind i Lotte (nabo) som inviterede Viktor og jeg over. Eftermiddagen stod på kaffe-hygge - og på trods af drengene (Viktor og hendes dreng Matti) har været i dagpleje hele ugen, hyggede de sig gevaldigt sammen. Det endte sågar med Viktor og jeg blev og spiste pizza med dem + Viktor kom i badekar sammen med Matti. Det var SÅ hyggeligt!


 

Aftenen sluttede med at søde Lotte læste i pegebog med drengene:)
 
Jeg/vi føler os privilegeret over at være omgivet af godt naboskab på Møllebakken. Dem fra nr 11 er nu noget helt særligt<3
Lige nu sover Viktor - og moderen dykker snart i slikskabet efter noget guf (man er vel alene hjemme og en smule ynkelig;)!!
 
 Rigtig god weekend til jer alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar