onsdag den 27. marts 2013

Påsken er rykket ind på bakken (+ opskrift på lækker risotto)


Ih det kilder så dejligt i maven, når man ved der venter en uge med ferie og påskehygge i familiens ånd. Min dag har da også været fuld af overskud - jeg kørte forbi vores lokale gartneri og dernæst den lokale blomsterforretning efter arbejde. Nu skulle foråret/påsken rykkes ind i stuen - om det så er vinter og koldt udenfor!
 
Det blev til lidt forskelligt - kig med her:

Flasken, jeg har købt i dag, er 40 år gammel og har stået udenfor alle disse år, ekspedienten kunne ikke nænne at rengøre den - derfor dette rustikke look. Jeg synes det skaber en skøn sammenhæng med det rå og det pæne.

Hyacintløg - enkle men hyggelige:)

Klassikeren, troldegren med påskeæg. Det pynter i hvert et hjem:)


Yndlings dekorationen må være denne lille sag jeg fik fra min søn i dag. Han havde selv været med til at plante påskeliljen i dagplejen:)

Min hjemmelavede fuglerede - gamle kviste jeg har viklet med lidt ståltråd og nedenunder ligger der mos. Hyggeligt rustikt syn - på denne måde kan man få naturen helt ind i stuen:)


 
Bare fordi jeg har været syg og utilpas hele weekenden skulle mine kære drenge ikke "lide" under det:) Så søndag fik jeg disket op med den skønneste risotto med kylling og jordskokker, opskriften finder du ved at bruge linket nederst på siden.
 

Jordskokker skæres tynde.
 

Kylling skæres i mundrette stykker.
 
Kylling svitses med skalotteløg og bagefter risene.
 
Jordskokker og væde kommes ved og småkoger.

Retten toppes med persille og hakkede hasselnødder.
Uhm det er klart en ny favourit her hos os!
 
 
Rigtig god påske<3
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Fine påskebilleder :)

    Hvis du er interesseret, kan du vinde et fint Jane Kønig armbånd på min blog:
    http://www.nataschacoester.dk/2013/04/giveaway-7.html

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare hyggeligt ud - elsker hyacintløg, de er så bedårende (:

    - Kit

    SvarSlet